22-03-2021

VCA-Compact in eenvoudige taal

Op vele Vmbo-scholen wordt VCA-lesstof aangeboden aan de leerlingen. Zo’n diploma is handig om alvast op zak te hebben en het vergemakkelijkt je mogelijkheden voor stages/werken in technische bedrijven. Op 17 maart ’21 vond een presentatie van het boek VCA-Compact plaats. Het is een antwoord op een al jarenlange geconstateerde te hoge moeilijkheidsgraad van de VCA-lesstof.

De lesstof is inmiddels vereenvoudigd. Het taalgebruik is aangepast op taalniveau 1F. Ook is het aantal onderwerpen verminderd: alleen wat echt nodig is, is gebleven. Vandaar de naam VCA-Compact.

Online leeromgeving

Alle lesstof wordt aangeboden in een online-leeromgeving al of niet gecombineerd met het VCA-theorieboek. De leerling heeft zelf de regie op het tempo en wat hij/zij nodig acht te leren. De leerling kan veel herhalen, de theorie nog eens nalezen en zelfs zich laten voorlezen. Ook kunnen de vaktaalwoorden, gereedschappen, veiligheidsborden en etiketten eindeloos geoefend worden. En de leerling kan zelf controleren d.m.v. een toetsje over het hoofdstuk.

Inkijkexemplaar

Het boek zal naar verwachting vanaf 1 mei verkrijgbaar zijn. Om alvast een indruk te krijgen, kunt u een online een exemplaar inzien. Dit inkijkexemplaar is tijdelijk te vinden op Studiestek.

Heeft u een vraag?

Neemt u dan direct contact op of vul het formulier in!